dimecres, 25 de febrer del 2009

Aprenent els primers números









Barrejant cosetes que sento o més aviat llegeixo per aquí i per allà anem trobant la nostra manera de fer.
Intentava que el Jan parés atenció a les barres numèriques montessori i no ho aconseguia, al final col·laborant ell a pintar-les, i barrejant dues o tres coses alhora hi ha parat atenció.
Li mostro tres barres, hem començat amb l'equivalent a l'1 el 2 i el 3, i a cada fragment hi coloquem una bola, alhora que veu els números escrits en paper de vidre. Jo li mostro cada fragment i vaig enumerant-les, alhora que assenyalo cada fragment que composa la barra, per exemple a la del tres li dic 3 i alhora assenyalo 1, 2 i 3 fragments tocant cadascun amb el dit, després hi poso una boleta al damunt de cada fragment i li mostro el número en paper de vidre. Explica't sembla enrevessat, però és el que ens està funcionant ara per ara.....demà ja ho veurem.
.

3 comentaris:

Sandra ha dit...

Jo de moment he comprat la fusta per fer les barres, les tallarem el cap de setmana. Amb permís em copiaré el tema de posar boletes a sobre per començar. Quants anys te, no ho he vist al blog?

lluïsa ha dit...

i tant que podeu copiar el que vulgueu, crec que és una de les tasques dels blogs donar-nos idees els uns als altres. Jo us vaig copiar el dòmino de la galaxia, de moment el tinc imprimit i tallat a l'espera que l'enganxi en algo més resistent.
El Jan té tres anys i mig.

Sandra ha dit...

Aixi tenen la meteixa edat, l'Ariam també té 3 i mig