diumenge, 12 d’abril del 2009

Trobada Montessori

Aquest cap de setmana hem anat a una trobada Montessori que s'ha organitzat a través del forum de crianza natural. Una mestra montessori ens ha mostrat durant dos dies un munt de material, la manera de presentar-lo als nens, com utilitzar-lo. Ha estat intensissim i tot i que evidentment només hem vist una part ínfima de totes les possibilitats hem tornat entussiasmats, de tot. La part que més ens ha frapat ha estat el vessant matemàtic, la facilitat d'ensenyar-aprendre matemàtiques i com ho compliquen a l'escola tradicional. però no ha estat la única part, la part sensorial, l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, la part de la natura, història, etc. La manera bellissima en que és explicada... Trigarem dies a païr-ho tot i a interioritzar-ho.
Ha estat un dels caps de setmana dels que crec que en trauré més profit

3 comentaris:

gemma ha dit...

Ja m'ho explicaràs tot això, encara que, com que sempre anem d'un tema a l'altre i ens van interrompen, ens costarà unes quantes trobades...jeje

Petons per a tots.

ester ha dit...

Hola Lluïsa,

He descobert el vostre blog per casualitat i m'ha agradat molt, coincidim en moltes coses i comparteixo molts dels teus pensaments i no saps l'enveja que em fas.
L'Àlex sí va a l'escola... Nosaltres no ho hem pogut fer d'una altra manera. Tot i que em fa un mal al cor terrible per allò de les migdiades, s'assembla al Jan.
M'interessa molt el mètode Montessori però no sé ni per on començar; em podries passar alguna referència, si us plau?
El meu correu és esterhaba@yahoo.es i ens pots visitar a www.alexgonzalo.blogspot.com

Moltíssimes gràcies

Ester

lluïsa ha dit...

Gemma, hem de trobar temps per veurens, que duem totes dues unes setmanetes que no hi ha manera.
Ester, t'envio un mail, però pots donar-li un cop d'ull a aquest blog http://montessorihoy.blogspot.com/ , la Celine i la Jella són dues mestres Montessori que ens van presentar els materials i la manera de utlitzar-los, pot ser que no estigui escrit en un castellà perfecte, però tingues en compte que l'una és francesa formada al Regne Unit i l'altra és italiana. Fan un gran esforç per explicar-nos-ho tot.